Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden Valora AI

  1. Toepasselijkheid: Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, diensten en overeenkomsten van Valora AI. Valora AI is een eenmanszaak die AI-consultancy biedt aan bedrijven (MKB). Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig als ze schriftelijk door ons bevestigd zijn.

  2. Offertes en overeenkomst: Offertes van Valora AI zijn vrijblijvend en 30 dagen geldig, tenzij anders aangegeven. Een overeenkomst komt tot stand zodra de klant schriftelijk of per e-mail akkoord gaat met de offerte of wanneer Valora AI met instemming van de klant start met de uitvoering van de dienst.

  3. Uitvoering van diensten: Valora AI voert de overeengekomen diensten – zoals trainingen, quickscans en AI-optimalisatie – uit naar beste kunnen en inzichten, met professionele zorg. Wij kunnen zowel op locatie bij de klant als online diensten verlenen. Als voor de uitvoering informatie of medewerking van de klant nodig is, verstrekt de klant die tijdig. Termijnen voor de dienstverlening zijn streeftermijnen; bij vertraging stelt Valora AI de klant zo snel mogelijk op de hoogte.

  4. Verplichtingen van de klant: De klant zorgt voor alle benodigde informatie, faciliteiten en medewerking die Valora AI nodig heeft om de dienst uit te voeren. Bijvoorbeeld toegang tot relevante data of systemen bij een AI-optimalisatie, of een geschikte ruimte en apparatuur bij een training op locatie. De klant garandeert dat de verstrekte gegevens juist en volledig zijn. Indien de klant deze verplichtingen niet nakomt, kan dit tot vertraging of extra kosten leiden.

  5. Tarieven en betaling: Alle prijzen van Valora AI zijn exclusief btw, tenzij anders vermeld. Diensten worden doorgaans gefactureerd na afronding ervan, of volgens afspraken in de offerte (bijvoorbeeld een deel vooraf bij lange trajecten). Betalingstermijn is 30 dagen na factuurdatum. Bij niet tijdige betaling behoudt Valora AI zich het recht voor om wettelijke rente en redelijke incassokosten in rekening te brengen en om verdere werkzaamheden op te schorten totdat betaling is ontvangen.

  6. Aansprakelijkheid: Valora AI is aansprakelijk voor directe schade die rechtstreeks het gevolg is van een fout of tekortkoming van Valora AI in de uitvoering van de overeenkomst. De aansprakelijkheid per overeenkomst is beperkt tot maximaal het bedrag dat de klant voor de betreffende dienst heeft betaald. Valora AI is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gederfde winst, gemiste besparingen of gevolgschade. Deze beperkingen gelden niet bij opzet of grove nalatigheid van Valora AI. Verder geeft Valora AI geen garantie op bepaalde resultaten: onze adviezen en AI-oplossingen worden naar beste inzicht gegeven, maar de klant blijft verantwoordelijk voor het gebruik en de beslissingen op basis van onze adviezen.

  7. Intellectueel eigendom: Alle door Valora AI ontwikkelde of verstrekte materialen, rapporten, modellen, trainingsinhoud en software blijven eigendom van Valora AI, of van de toeleverancier die het intellectuele eigendom bezit. De klant krijgt een beperkt en niet-overdraagbaar gebruiksrecht om de opgeleverde resultaten binnen de eigen organisatie te gebruiken. Het is niet toegestaan om zonder toestemming van Valora AI verkregen materialen of resultaten te verveelvoudigen, openbaar te maken of aan derden ter beschikking te stellen, behalve als dat noodzakelijk is voor normaal gebruik binnen de eigen organisatie van de klant.

  8. Geheimhouding: Valora AI behandelt alle bedrijfsinformatie en persoonsgegevens van de klant vertrouwelijk. Informatie geldt niet als vertrouwelijk voor zover deze al openbaar was of onafhankelijk is verkregen. Beide partijen verplichten zich om vertrouwelijke informatie van de andere partij niet met derden te delen, tenzij dat nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst of op grond van een wettelijke verplichting. Valora AI kan wel algemene ervaringen of geanonimiseerde resultaten uit de samenwerking gebruiken voor eigen portfolio of statistieken, zonder herleidbare klantgegevens te onthullen.

  9. Overmacht: Valora AI is niet aansprakelijk voor tekortkomingen in de nakoming van de overeenkomst die het gevolg zijn van omstandigheden buiten onze wil en controle, zoals natuurrampen, oorlog, overheidsmaatregelen, pandemieën, stakingen, storingen in internet of elektriciteit, of ziekte waardoor dienstverlening tijdelijk onmogelijk is. In geval van overmacht zullen wij dit zo spoedig mogelijk aan de klant melden. Beide partijen overleggen dan over een oplossing, zoals het verplaatsen van de dienst naar een andere datum. Als de situatie van overmacht langer dan 2 maanden duurt, heeft zowel de klant als Valora AI het recht de overeenkomst schriftelijk te beëindigen, zonder verplichting tot schadevergoeding.

  10. Wijziging van voorwaarden: Valora AI heeft het recht deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten. Valora AI zal de klant tijdig per e-mail informeren over de wijzigingen. Indien de klant de wijziging niet wenst te accepteren, heeft deze het recht de overeenkomst te beëindigen per de datum waarop de nieuwe voorwaarden van kracht worden.

  11. Toepasselijk recht en geschillen: Op alle overeenkomsten en deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. Eventuele geschillen die hieruit voortvloeien, proberen partijen eerst onderling in goed overleg op te lossen. Lukt dit niet, dan worden geschillen voorgelegd aan de bevoegde rechter in de vestigingsplaats van Valora AI.

    Deze algemene voorwaarden zijn voor het laatst gewijzigd op 1 juli 2025.